Přesunout nahoru
po 8. 4. 2024, 18:30
AKA
UKP
čt 11. 4. 2024, 18:00
UKP
AKA
po 15. 4. 2024, 18:30
AKA
UKP

Univerzitní liga ledního hokeje je na prahu své druhé sezóny

Vedení Univerzitní ligy ledního hokeje oznámilo na tiskové konferenci start druhého ročníku této soutěže týmů tvořených studenty českých vysokých škol.

První ročník univerzitní ligy považují všichni účastníci za velmi úspěšný a jedinou kaňkou bylo zrušené play off, které nebylo odehráno kvůli „corona krizi“. Vítězem prvního ročníku se stal nejlepší tým základní části Engineers Prague.


Do druhého ročníku nastupuje celkem 10 týmů. Dvěma nováčky jsou mužstva HC North Wings Ústí nad Labem a Riders Univerzita Pardubice. „Zájem nových týmů o účast v Univerzitní lize ledního hokeje je tou nejlepší vizitkou naší práce v prvním ročníku. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám při startu tohoto projektu pomohli a věříme, že soutěž bude nadále zvyšovat svoji sportovní i marketingovou kvalitu a získá své pevné místo v české hokejové rodině.“ řekl předseda České asociace univerzitního hokeje Tomáš Hlaváč.


Soutěž je i nadále organizována ve spolupráci s Českým svazem ledního hokeje a Českou asociací univerzitního sportu.  Jeho předsedkyně Ivana Ertlová uvedla: „Univerzitní ligu ledního hokeje vnímáme velmi pozitivně a byli bychom rádi, kdyby se stala součástí pilotního projektu České asociace univerzitního sportu, který připravujeme od 1. 1. 2021 pro 6 týmových sportů a věříme i v podporu projektu  Národní sportovní agenturou.  Organizování dlouhodobých univerzitních soutěží patří mezi naše priority.  Hokej, ale i ostatní sporty, ve kterých se naše Asociace snažila pořádat  celoroční ligy, nám  ukazuje, že  je o ně  mezi studenty zájem a je rovněž  podporován ze strany vedení  univerzit. Bohužel, na tento formát soutěží jsme dosud neměli dostatek prostředků, ale i  přes to jsme se snažili hokejovou univerzitní  ligu podpořit. Její vedení už  v 1.  ročníku dokázalo, že je možné nabídnout  studentům – hokejistům kvalitně zorganizovanou soutěž, medializovat ji,  ale co je z mého pohledu velice cenné, naplnit  hlediště stadionů v průběhu hokejových studentských bitev a vzbudit prostřednictvím sportu sounáležitost  studentů se svojí univerzitou! A to  jsem ještě ani nezmínila velice  důležitý fakt, jakým je  bezesporu propojení studia, vzdělání  a to, že vstupem na VŠ nemusí končit jejich sportovní kariéra !“ 


Finanční podporu tomuto projektu zajišťuje oficiální marketingový partner českého hokeje agentura BPA sport marketing. „My jsme rádi, že ta píle a energie všech zainteresovaných subjektů do rozjezdu a organizace prvního ročníku, přes veškeré těžkosti na začátku a kvůli pandemii na konci sezóny, přinesla pozitivní ohlas v akademické obci, v hokejovém hnutí, u médií i partnerů. Což potvrzuje rozšíření soutěže o nové dva celky a tedy rozšíření ligy do dvou univerzitních měst. Věřím, že i druhý ročník potvrdí smysl celého projektu a naplnění cílů, s jakými univerzitní hokejová liga vznikla. Za BPA se budeme nadále snažit i za současných obtížných podmínek projekt podporovat a nadále rozvíjet.“ pronesl Petr Nitsche, vedoucí oddělení hokeje BPA sport marketing, marketingového partnera ULLH.

I v druhé sezóně Univerzitní ligy ledního hokeje zůstává generálním partnerem sázková společnost Tipsport “ Tipsport je u špičkového domácího hokeje s drobnými přestávkami od sezony 2003/2004. Je generálním partnerem Tipsport extraligy, a zároveň je i partnerem české hokejové reprezentace. Lední hokej je vůbec nejvýznamnější sponzoringovou aktivitou v historii firmy, o čemž svědčí i další aktivita holdingu Tipsport v podobě Chance ligy. Partnerství s univerzitní ligou je další logický krok k rozvoji a posílení pozice hokeje u nás. Podpora sportu spojená s podporou vzdělání jsou pro společnost, ale také pro naši firmu, zvláště v této době důležité. Premiérová sezona Univerzitní ligy 2019/2020 přišla stejně jako Tipsport extraliga o své vyvrcholení v podobě play-off a všichni nyní doufáme, že i přes složitou situaci budou moci týmy postupně odehrát kompletní sezonu a poznáme univerzitního mistra. Také v univerzitní lize, podobně jako u extraligy, týmy odehrály náhradní turnaj za play-off – Tipsport UNI Cup, který včera vyvrcholil finálovým duelem mezi BO Ostrava a Black Dogs Budweis.


Jsme rovněž rádi, že se Univerzitní hokejová liga do další sezony dále rozrostla o dva nové týmy. Že bereme soutěž naprosto vážně a seriózně ukazuje i to, že i letos všechny zápasy budou moci diváci sledovat živě v přenosech na internetové televizi TV Tipsport a že se zápasy ULLH staly již pevnou součástí standardní kurzové nabídky.“ komentoval generální partnerství Martin Ptáčník, manažer sponzoringu Tipsportu. 


Každý tým v základní části soutěže části odehraje 18 utkání, systémem každý s každým, jednou doma jednou venku a pro 8 neúspěšnějších je připraveno play-off. Vzhledem k epidemiologické situaci vedení soutěže deklarovalo připravenost odehrát soutěž i bez diváků na tribunách, pokud by to bylo potřeba  a má zpracovaný podrobný manuál, jak řešit případná neodehraná utkání a jak dopočítat případně i neúplnou tabulku formou tzv. percentilu, tak aby týmy mohly nastoupit do play-off, které se bude hrát o pohár Jana Palacha . I  letos je  ambicí  některé zápasy odehrát před kamerami České televize. Univerzitní ligu ledního hokeje odstartuje v pondělí 28.9. zápas týmu Univerzity Palackého Olomouc proti mužstvu Univerzity Karlovy. 


„První ročník Univerzitní ligy ledního hokeje potvrdil její životaschopnost a tato soutěž si našla své místo v systému soutěží Českého hokeje. Univerzitní liga je alternativou pro hráče, kteří nedosáhli sportovní úrovně profesionálních klubů a je příležitostí pro skloubení aktivní hráčské kariéry a plnohodnotného studia. Jsme rádi, že i takováto příležitost pro mladé hokejisty, kteří absolvují systém hokejové přípravy existuje.   Český svaz ledního hokeje i nadále podporuje myšlenku univerzitní hokejové ligy a vítá mezi svými členy její nové účastníky z Ústí nad Labem a Pardubic.“ zakončil tiskovou konferenci Martin Loukota, sportovní manažer Českého svazu ledního hokeje.


Generální mediální partner
Hlavní mediální partner
Mediální partneři